Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celim

S útoky naprosto souhlasím!

A to přesto, že nestahuji žádné filmy a ani hudbu. Mám spíš ve zvyku si to kupovat!

0/0
30.1.2012 9:57

Šerlok Homeless

Jen doufám, že se naše soudy nebudou řídit britskou

judikaturou a ještě dodám, že - jak vidnou - nejen u nás padají podivné rozsudky.

0/0
30.1.2012 9:43

Šerlok Homeless

Pokud se týče toho rozhodnutí britského soudu

tak to je z hlediska kontextu autorského práva (aspoň tak jak je vykládáno u nás) nesmyslné a odpovídá spíše chápání práva patentového.

U autorského práva kritérium se falzifikace či napodobeniny řídí kritériem pravděpodobnosti: Není vyloučeno, že dva tvůrce nezávisle na sobě napdne vyfotit červený doubledecker na černobílém pozadí s londýnkým parlamentem a bílou oblohou. Bylo by vysoce nepravděpodobné, kdyby to bylo foceno ze stejného místa, ve stejném úhlu, se stejnou ohniskovou vzdáleností objektivy a autobusem na přesně stejné pozici. Takže o porušení autorského práva se dle našeho AZ nejedná: Náš autorský zákon ostatně výslovně uvádí, že chráněn není NÁMĚT, nýbrž konkrétní PROVEDENÍ a zde jde pouze o tentýž námět (červený londýnský autobus na čb pozadí).

Něco jiného je průmyslový vzor (například logo) či patent. Ovšem ty musí být registrovány.

0/0
30.1.2012 9:37

Šerlok Homeless

Re: Pokud se týče toho rozhodnutí britského soudu

V praxi to znamená, že autor by se neměl starat o to, zda podobné dílo už nevytvořil někdo jiný: Je vysoce nepravděpodobné, že by někdo napsal knihu, ve které by se byť jen jedna stránka slovo od slova shodovala s textem, který napsala Božena Němcová ve své Babičce.

Naproti tomu u patentů (a průmyslových vzorů) je to jinak: Vynálezci či průmyslníci musejí pátrat po tom, zda daný technologický postup či princip nemá někdom patentován, než ho použijí.

0/0
30.1.2012 9:39

tojsouveci

Celá

Celá staletí a tisíciletí lidé bojovali za svá práva a ta se pomalu líhla na svět. Nyní však nastala další etapa. Lidé se celkem snadno a dobrovolně nechávají těchto práv zbavovat a mnohdy tomu dokonce tleskají a kývají si navzájem, že je to tak přeci správné. Obávám se že tento trend bude pokračovat a pokračovat, až už nebude cesty zpět. :-/

+1/0
30.1.2012 9:04

boban80

přetížení webů

Takže až bude např. olympiáda a budou weby přetíženy požadavky uživatelů, tak policie bude stíhat x tisíc uživatelů, kteří chtějí zjistit výsledky a Vy prásknete souseda, protože víte že je sportovní fanda.. Hnus

+1/0
30.1.2012 9:00

Grifit

Kdo má máslo na hlavě

Paradoxem je, že autorské svazy řvou že jim kradete duševní vlastnictví ale na druhé straně si nechají platit poplatky z každého CD na které si vypálíte projekt do školy, z každé flešky na kterou si zálohujete data vlastního účetnictví, z každé nové tiskárny a kopírky kterou si koupíte do firmy a z každé kopie vašeho školního sešitu. Tohle je bordel - paušálně nás mají za zloděje. Co budeme dělat s tímhle

0/0
30.1.2012 7:16

tojsouveci

Re: Kdo má máslo na hlavě

Mají všechny za zloděje, ale se zákazem kradení. Skoro úsměvná situace. Nebo spíš k pláči? :-/

0/0
30.1.2012 8:58

Inzheim

A tak asi

se tak děje před katastrofou, o kterou se 7 miliard lidí tak snaží. Jiné řešení ty narůstající střety nemají. Zlost, nenávist, velká závist, kecy o rovnosti jsou její předzvěstí. Bude to velmi kruté řešení.

0/0
29.1.2012 23:02

henryni

ACTA hold je to útok na svobodu

Globalizace a centralizace a ochrana majetných to to je dnešní trend, ochrana lidských práv, to le slogan pro oblbování voličů. Pokud důsledně chceme bránit svých prav , tak nejlepší obrana je ÚTOK!!!!

0/0
29.1.2012 22:56

celim

Re: ACTA hold je to útok na svobodu

Vy si ACTA vzdávejte hold, ale mně osobně moc sympatická není!!! Každý normální člověk si holt řekne, že je to pěkná lumpárna, kterou si lobisté u vlád zaplatili!!!

0/0
30.1.2012 9:51

pefben2

Re: ACTA hold je to útok na svobodu

R^;-D

0/0
30.1.2012 9:56

Wrunx

Aspoň víte

koho příště volit když už je tenhle národ tak neschopný někoho vyházet z oken okamžitě, po vzoru našich předků!

+3/0
29.1.2012 19:15

tojsouveci

Re: Aspoň víte

A koho tedy?

0/0
30.1.2012 8:59

pefben2

Re: Aspoň víte

Také by mne zajímalo....:-P

0/0
30.1.2012 9:18

studánka

Slovník cizích slov

Útoky nejsou ani legální ani legitimní. Na význam těchto slov se můžete podívat do slovníku cizích slov.

0/0
29.1.2012 16:53

next_ghost

Re: Slovník cizích slov

A nějaký argument na podporu toho tvrzení by nebyl?

+3/0
29.1.2012 18:01

Leinad

Re: Slovník cizích slov

Předem zná pravomocný rozsudek vydaný po tom, až někdo tu DoSující partu puberťáků formálně udá. :-P

0/0
29.1.2012 18:55

2Mac7

Re: Slovník cizích slov

proč partu puberťáků ???

+1/0
29.1.2012 21:52

pefben2

Re: Slovník cizích slov

Ti jediní umí zacházet s kompjůtrem! ;-D

0/0
30.1.2012 9:19

Leinad

Re: Slovník cizích slov

Kdo by si otevřel web OSA v prohlížeči a zbytek odpoledne držel f5? Dobře, možná ne všichni byli puberťáci a rozhodně pokud je to účinný protest, tak s tím souhlasím. :-P

0/0
30.1.2012 12:25

Bubrak

Re: Slovník cizích slov

Myslim, ze to potrebujete spis vy, se podivat do slovniku. ;-D

+1/0
29.1.2012 23:07

energetik22

Jeden zajímavý miničlánek:

neviditelnypes.cz  a článek "Medvědí služba".....velmi doporučuji....jen závěr samotný, kdy v minulosti lidé spoustu věcí chválili a říkali, vždyť to ze začátku vypadalo jako rozumný nápad...(Adolf Hitler-jeho teze-a jeho následná válka)..opravdu to stojí za to přečíst. Cesty do pekel jsou dlážděny dobrými úmysly a krást se nemá a následně Adolfové...!!

+1/0
29.1.2012 15:50

Burnux

ACTA = Neschopnost vydavatelů

Vydavatelé nejsou schopni zareagovat na nová média. Místo toho se snaží vrácet dobu zpět. Místo podpisu se jim měla vláda vysmát, za jejich neschopnost. Kolik lídé utrácejí na iTunes? Lidé by rádi za kvalitní produkty zaplatili, ale vydavatelé neumějí nabídnout odpovídajicí produkty. Kdyby Škodovka stále nabízelá Favority, asi by už táké neuspěla. Stejně tak by ji nepomohlo zakazování konkurence a jiné represe!!! Jsem zvědavý, jak to projde v pralamentu, a v případě že to projde, jak dlouho bude trvat, než to bude řešit Ústavní soud.

+2/0
29.1.2012 14:51

lada222

Re: ACTA = Neschopnost vydavatelů

Škodovka by asi neuspěla, protože by klesla poptávka, a to by ji nutilo snížit cenu a vyvíjet nové modely, ne krádeže aut.

0/0
29.1.2012 19:00

Leinad

Re: ACTA = Neschopnost vydavatelů

Je to jejich věc.

Když si chtějí autoři prodávat na nefunkčních obchodních modelech - s omezením lokace konzumentů, praktickým zákazem přehrávání v mé mptrosce(DRM), nekvalitou pro přehrání na silnější věži(komprimované mp3),... - tak ať si takhle prodávají. Hrnce které se na vařiči rozpustí, auta která nejezdí... se taky dají prodávat i kupovat.

Vadí mi zásahy do soukromí.

0/0
29.1.2012 19:04

NobodyWasHere

Bohuzel ovcanum tohoto statu

to nedochazi, metoda pomaleho vareni zaby (v tomto pripade postupnym okrajovanim svobod) je velmi uspesna

+4/0
29.1.2012 12:38

běžný ovčan

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

jak metoda vaření žáby?8-o mě to nedochází

0/0
29.1.2012 15:29

akazu

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

Toto je myšleno asi takhle:

Když žábu hodíte do vařící vody, vyskočí. Když ji ale hodíte do studené a začnete pomalu vařit, uvaří se.

0/0
29.1.2012 15:42

běžný ovčan

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

já teda budu doufat, že ovčani jsou chytřejší, než žaby a situaci náležitě vyřeší

0/0
29.1.2012 15:52

akazu

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

Když čtu některé diskuse, tak se bojím, že to není ve všech případech tak úplně pravda.

0/0
29.1.2012 18:06

2Mac7

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

ovčani nejdou chytřejší

0/0
29.1.2012 21:54

Bubrak

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

Mozna jo, ale az zase za "40 let" teroru.

0/0
29.1.2012 23:00

next_ghost

Re: Bohuzel ovcanum tohoto statu

"Vaření žáby" je doslovný překlad amerického názvu pro salámovou metodu.

0/0
29.1.2012 17:58

příliš důvěryhodný terorista

Běhá z toho čtení mráz po zádech...

je to poprvé v dějinách lidstva kdy bylo v mezinárodním měřítku oficiálně uznáno právo na zajištění finančních toků soukromých firem postaveno nad základní lidská práva a svobody, tedy kdy nástroje na jejich udržení zasáhnou bezohledně do životů kohokoliv, i toho kdo znal nelegální stahování  třeba jen z novin nebo televize! Je to černý leden lidských práv a svobod  v mezinárodním měřítku, nový svět má od teď novou svatou knihu, právo na zajištění prosperity firem  podnikajícím se zábavním průmyslem které bude je oficiálně důležitější než právo bezúhonného občana na vlastní soukromí! Kde to jsme, vypukla 3.světová válka?!!!

+9/0
29.1.2012 12:28

Tajemný muž

Re: Běhá z toho čtení mráz po zádech...

R^R^R^

0/0
30.1.2012 9:08

JonasII

Re: Běhá z toho čtení mráz po zádech...

Obávám se, že v případě autorských práv a především prodeje prázdných nosičů dochází k bezprecedentnímu porušení presumpce neviny - toto zboží je zatíženo poplatkem na ochranu autorských práv - takže se a priori vychází z předpokladu, že už při zakoupením nosiče nebo pořízením fotokopie narušuji něčí autorská práva. I když si třeba kopíruji dokument, jehož jsme sám autorem nebo si vypaluji na CD nebo DVD nosiče vlastní fotografie nebo videozáznam. Domnívám se, že je to pouze zoufalý pokus o zabránění technickému pokroku, který je už teď odsouzený k nezdaru a neúspěchu.

0/0
4.2.2012 20:18

chicocheco

Nejlepší článek na téma ACTA (SOPA,PIPA, Megaupload...):

http://pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/23124-uvaha-o-co-posledni-dny-jde-mame-na-krku-megaprusvih?start=1

+4/0
29.1.2012 11:11

MarekLucin@seznam.cz

Napsal jste to za mě ...

R^

+5/0
28.1.2012 20:08





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.